1st championship race in Okayama on Oct 30, 2018

Moderator: rFactor 2 | GT Pro Admin

Lars Nowack
Rookie

Re: 1st championship race in Okayama on Oct 30, 2018

Beitrag von Lars Nowack » 2. November 2018, 08:51:14

Ich mach es mal auf deutsch...
Die Quali lief wie immer gar nicht - trotz Qualisetup und auch ein bisschen mehr Training als sonst - jedes mal in der letzten Kurve 3-4 Zehntel weggeworfen und zur Krönung in der schnellsten Runde noch den Cut hinbekommen (grrrr)

Der Rennstart war etwas komisch, ich lief trotz Pitlimiter auf Lukas auf - in dem Moment wo ich etwas Gas rausnehme, geht es los. Somit zwar insgesamt noch einen guten Start gehabt, wäre aber mit bisschen Glück sogar an Lukas noch vorbei gewesen (ärgerlich, wenn man den Rennverlauf sieht, da ich am Anfang sehr lange hinter ihm fest hänge)
Am Anfang habe ich noch versucht Druck auf Lukas zu machen - habe dann aber ziemlich schnell an den Reifentemperaturen gemerkt dass es nichts bringt und habe mich ein wenig zurück fallen lassen. Dann hieß es nur noch konstant durch zu fahren. Kurz vor Schluss kam dann nochmal richtig Spannung rein, als ich nach dem Stop kurz vor Andre raus kam. Ich konnte ihn aber mit den ausgelutschten Reifen nicht halten - was mich am Ende den 6. Platz gekostet hat. Trotzdem war es aus meiner Sicht eines meiner besten Rennen (rein von der Performance und Rennübersicht) - gerade zum Auftaktrennen, wo alle wie verrückt trainiert haben und keine Kilos in den Autos sind einen 7. Platz bei dem Starterfeld - ich klopfe mir heute noch 1-2 mal auf die Schulter ;)

Rickard Nilsson
Rookie

Beitrag von Rickard Nilsson » 2. November 2018, 19:29:58

M. O. Thiel vs. J. Dette vs. R. Nilsson vs. T. Hartmann, TC 314.4
After previously described situation Rickard come back on track in a free slot in front of Mark Oliver Thiel who is on the outside line of T1. Mark Oliver turns to the right, nearly to the middle of the road and hits the left rear of Joern Dette's car which immediately spins left into Rickard's car. Rickard turns around 180 degrees and rolls backwards along the track without braking and Timo Hartmann collides with him. Rickard's and Timo's car are obviously damaged now.
First of all, we assume Mark Oliver is going to avoid any contact with Rickard, but even slowing down is not necessary. Rickard is only 8 km/h slower than Mark Oliver when he re-enters the track. It is clear to see, that there is Jörn next to Mark Oliver. So there was no space for Mark Oliver to turn to the right, especially no so far towards the middle of the road.
Secondly it is not Rickard's fault getting spun. But rolling backwards on the track without braking (that's the important point) and colliding with Timo is not what we expect in such a situation. Here we are going to penalize in the same way as we did last season.
==> 8 penalty points + 15 sec. stop-and-hold penalty for Mark Oliver Thiel
==> 10 penalty points + 25 sec. stop-and-hold penalty for Rickard Nilsson

What th F**** is this, it's ridiculously to punished for something I could not do anything about? Everything is connected with the first incident !! The most innocent is punished hardest .... yes damn it!

Rickard Nilsson
Rookie

Beitrag von Rickard Nilsson » 6. November 2018, 17:32:36

Very sad, but I can not stop thinking about this, because I feel completely overwhelmed by the judges in this case. Yes, I'm going backwards for about 1 second in traffic, that's the only way to do it in this case. just to try to avoid more crashes, that in this case I will get penalty points + 25 seconds is far too much. This does not only ruin this race but also the next race, was not I punished enough first and second crashes?
sorry but I had to write about this, as it feels really misjudged in my world....

Felix Heinen
rFactor 2 | GT Pro Admin

Beitrag von Felix Heinen » 6. November 2018, 19:17:13

Rickard Nilsson hat geschrieben:
6. November 2018, 17:32:36
Very sad, but I can not stop thinking about this, because I feel completely overwhelmed by the judges in this case. Yes, I'm going backwards for about 1 second in traffic, that's the only way to do it in this case. just to try to avoid more crashes, that in this case I will get penalty points + 25 seconds is far too much. This does not only ruin this race but also the next race, was not I punished enough first and second crashes?
sorry but I had to write about this, as it feels really misjudged in my world....
According to the rules you had the chance to submit a counter-protest within 48h after the release of the race review and of course we had re-review the situation. See the regulation in the rules "rating (E) §2 race review part 2 (protests). Here is the extract:
When the race stewards have to decide on a protest, mentioned situation is reviewed and a decision is announced in the race review thread. This decision may be challenged by a counter-protest of the defendant within 48 hours after the first decision is posted. The counter-protest must be sent within 48 hours exclusively via PM to the group "rFactor 2 | GT Pro Admin" at Simracing United and must contain a comprehensible explanation; simple expressions of anger about a penalty or its amount are not sufficient for this. If the counter-protest is granted, the original penalty can modified, partially or completely withdrawn. If the counter-protest is rejected, the original penalty remains. There is no further remedy than protest and counter-protest.
Counter-protests against decisions of the race review which are not based on protests (e.g. review of the first lap) are also permitted within the 48-hour period after posting the race review results. However, that kind of counter-protest requires a wrong description of the situation or a wrong resulting conclusion from the point of view of the defendant.

Antworten